Perhatian





Tuesday, May 13, 2008

Kesan Lintas Langsung Dewan Rakyat. Kebenaran yang selama ini diselindung.

Assalamu'alaikum.

apa habaq. hari ni hari selasa. Takdak apa yang istimewa melainkan family aku.

baru tadi aku pi surf kat you tube nak tonton perkembangan persidangan dewan rakyat untuk arini. ada satu perbahasan dari yb kalabakan dan kimanis. YB ni telah lepaihkan luahan dan geram kat kerajaan persekutuan. Takdak keadilan dan negeri sabah serawak seperti dianaktirikan. Hujah depa kerajaan BN yang kepalanya Pak Lah tak bagi post menteri yang berprofil tinggi kat wakil Sabah dan Sarawak. Dan lagi satu tak banyak peruntukkan diberi kepada Sabah dan Sarawak dari segi pembangunan, kesihatan dan pendidikan. Lagi depa kata kalau camni la gayanya dan takdak tindakan dari pihak atasan depa kata depa leh kuar parti BN dan tubuh parti lain dan duduk sekali dengan pembangkang.

Ni bukan aku yang memandai tulih. kalu tak caya leh pi kat PAS TV. Dari pandangan aku, memang pun. Macam Paklah ni tak pikir ka, yang BN menang PRU 12 aritu sumanya sebab Sabah dan Sarawak. Paklah wei the sleeping beuty sedarla, orang kat borneo ni makin panas wei.

dari pengamatan aku yang sememangnya berada kat keningau sabah ni, perlu diberi perhatian yang lebih untuk sebelah borneo ni. Banyak sangat kekurangannya. Malaysia ni dah 50 tahun merdeka tapi perbezaan antara penisula dan borneo ni macam langit dan bumi.

Aku kat sini kesian tengok orang-orang kat sini. Pemikiran depa kat sini masih lagi terkebelakang macam zaman peninsula di jajah british. Takdak cita-cita. Ini sebabnya orang kat sini tak diberi pendedahan tentang pembangunan insan dan pembangunan infrastruktur.

Awat la orang-orang Bn ni pandang sebelah mata ja sebelah borneo ni. mai sini pun sebab nak dekat pilihanraya. kira 4 tahun sekali la.

Aku rasa kenyataan Anwar Ibrahim yang kononnya Pakatan Rakyat akan meneraju tampuk pemerintahan negara boleh jadi kenyataan.

No comments: